Obszarem zainteresowań Michaela Wolfa jest życie w wielkich metropoliach. Na jego zdjęciach widać tłok, gęstą, często brutalną architekturę, w której duszą się ludzie. Wolf pokazuje ją od strony formalnej, jako niekończący się abstrakcyjny konglomerat, mieszczący w sobie tysiące ludzkich istnień. Szczególnie wyraziście wygląda to na przykładzie miast azjatyckich: Hong-Kongu i Tokio. W Hong-Kongu Wolf mieszkał przez 8 lat, jako fotograf pracujący dla Stern Magazine, stąd jego wrażenia i obserwacje są wypracowane przez lata funkcjonowania w tym środowisku.
Prace Wolfa były wystawiane w wielu miejscach na całym świecie, włączając w to Biennale w Wenecji, Aperture Gallery w NYC, Museum Centre Vapriikki w Tampere, Museum for Work w Hamburgu, Hong Kong Shenzhen Biennial, czy Museum of Contemporary Photography w Chicago.
Wolf opublikował ponad 13 albumów fotograficznych, między innymi: Bottrop Ebel 1976 (peperoni press 2012), Tokyo Compression Three (peperoni press/asia one 2012), Architecture of Density (peperoni press/asia one 2012), Hong Kong Corner Houses (hong kong university press, 2011), Portraits (superlabo, japan, 2011), Tokyo Compression Revisited (peperoni press/asia one 2011), Real Fake Art (peperoni press/asia one 2011), Fy (peperoni press, 2010), A Series of Unfortunate Events (peperoni press, 2010), Tokyo compression (peperoni press/asia one 2010), Hongkong inside outside (asia one/peperoni press 2009), The Transparent City (aperture 2008) oraz Sitting in China (steidl 2002).
Strona Wolfa: http://photomichaelwolf.com
piękna industrialna forma